TRAVELLING ALONG THE THAMES

Оганнисян Вардуи Алексановна

Дата публикации: 18.03.2014

Рубрика: Английский язык

Тип материала:

Библиографическая ссылка:
Оганнисян В.А. Travelling Along The Thames // Методический портал для учителей [Электронный ресурс]. URL: https://pedagog-portal.ru/2014/03/1306 (дата обращения: 26.07.2023)

Опубликовано пользователем: Вардуи Оганнисян

Цель урокаПознакомить учащихся с достопримечательностями Лондона, которые расположены на берегу Темзы, развивать критическое мышление учащихся.

УМК: “Enjoy English” / “Английский с удовольствием” (Биболетова М.З. и др.) (для 5 класса)

Задачи урока:

  1. Познавательная : систематизировать знания учащихся в области страноведения
  2. Развивающая : создать условия для развития познавательной активности, для развития коммуникативных навыков при работе друг с другом в группах, для развития умения систематизировать свои знания, для совершенствования произносительных навыков, развития психических процессов (внимания, памяти, логического мышления).
  3. Метапредметная : создать условия для воспитания  чувства уважения к культуре других стран, создать условия для проявления индивидуальных способностей в оформлении творческой работы (проект),воспитывать уважение к одноклассникам при групповой работе, способствовать поддержанию интереса к изучению английского языка.
  4. Учебная: введение новых достопримечательностей, совершенствование речевых навыков по теме «London Sights»: актуализация восприятия текста при чтении, умение делать выводы по данному тексту, умение воспроизвести прочитанное на бумаге, умение собрать карту города по тексту.

Оборудование:, проектор, мультимедийная установка, магнитная доска ,раздаточный материал, ИКТ, карточки. 

  1. Задание на целеполагание:

What is the capital of Russia?

-Moscow.

What is the capital of England?

-London.

- Have you ever been to Moscow?

- Yes, we have.

-What have you seen there?

- Different places of interest.

Can we surely say that there is at least a place of interest in each city in the world?

Think of 3 places of interest that exist in Moscow and write them down. Think of similar places of interest that can be in London and write them down. Compare your results.

  1. I am sure you can answer the following question: Is there a river flowing across Moscow? Name the river.

-          The Moscow river

-          Do you know if  there is a river flowing across London?

-          No, I don’t.

-          Yes, I do(confirm your answer).

-          How can we check if your answer is true or not?

-          We can apply to the map.

-          Look at the map of London and answer the question.( Слайд 2)

-          Yes, there is a river in London.

-          Can you name it?

-          The Thames.

-          Excellent. What other subjects study such themes?

-          Geography.

-          What do you think could be situated on the banksof the river?

-          There can be a lot of places of interest.

-          Can you name them?

-          No we can’t.

-          What are we going to learn today?(THE AIM OF THE LESSON)( Слайд 3)

-          We are going to learn what places of interest are situated on both sides of the river Thames.(Write down on the blackboard).

-          How can we name today’s lesson?

-          Travelling along the Thames.(The theme of the lesson)( Слайд 4)

3.      A task upon the sights. (Задание на пробное действие)( Слайд 5)

Divide into two groups. Each group is going to get a task concerning two places of interest in London. You are going to read the description of the places and make up the scheme of the place itself. You are going to name it and find where exactly it is situated on the banks of the Thames.

You are going to work for 10 minutes. Then you will come to the blackboard and will stick your result to the appropriate place. Let’s start.

-          If you are ready. Come to the blackboard and show the results. Now look at the screen and compare your results with the map. Improve if you were mistaken.( Слайд (6,7,8,9,10)

-          The right answers are: Big Ben, the Houses of Parliament,  The London Tower, The Tower Bridge, London Eye

4.      Filling in the blanks. (Видеоролик)

-Do you think these are the only places of interest in London?

-No, we don’t.

OK! Let’s have a look at the screen and fill in the blanks. Mark with pluses those places of interest that you already know and put an interrogative mark in front of those sights that you don’t know.(video) 

5.      Conclusion

-What was the aim of our lesson?

-The aim of our lesson was to get acquainted with some of London famous sights.

Did we achieve it?

-Yes, we did.

-Can you tell us what we are going to do during the next lesson?

-We are going to learn about those London places of interest which stand with an interrogative mark?

- Your homework is to find information and be ready to tell us about the other places of interest in London at the next lesson. Слайд (11)


Количество просмотров публикации: -

© Если вы обнаружили нарушение авторских или смежных прав, пожалуйста, незамедлительно сообщите нам об этом по электронной почте или через форму обратной связи.

Связь с автором (комментарии/рецензии к материалу)

Оставить комментарий

Вы должны авторизоваться, чтобы оставить комментарий.